Zorgverzekering, Kosten en Tarieven 2017

Ons secretariaat helpt u graag verder aangaande vragen omtrent kosten van uw behandeling binnen de gbggz.

Bel ons op werkdagen tussen 8.00 uur en 16.30 uur op nummer 045-5355035.

 

In onderstaande tekst al de nodige info over kosten, tarieven en vergoedingen.

 

Indien uit de intakefase blijkt dat uw hulpvraag en klachtenbeeld valt onder de zgn "verzekerde basispakketzorg" worden uw behandelkosten (behoudens eventueel (restant) eigen risico) door uw zorgverzekeraar vergoed. Onze behandelaars hebben nl. contracten voor de generalistische basis ggz (GBGGZ) in 2017 met de volgende zorgverzekeraars (en verzekeraars welke vallen onder deze hoofd-labels): CZ, VGZ, Zilveren Kruis, Menzis, Multizorg, DSW, de Friesland.

Klachtenbeelden die niet onder deze verzekerde zorg vallen - en dus door uzelf betaald dienen te worden, zonder verdere vergoeding van uw verzekering - zijn o.a. aanpassingsstoornissen, zuiver arbeidsgerelateerde problematiek, relatieproblematiek.

 

De Nederlandse Zorg-autoriteit (Nza) stelt elke kalenderjaar een maximum aan de tarieven die voor een zgn zorgzwaarteproduct bij einde van de behandeling gedeclareerd mogen worden door uw behandelaar voor de bestede directe en indirecte behandeltijd. Voor 2017 gelden de volgende maximumtarieven.

De vier zorgvraagzwaarteproducten met maximaal de bijhorende bedragen (in euro’s):

Code            Prestatie        Maximumtarief

180001         Kort              € 472,65

180002         Middel          €  805,34

180003         Intensief       € 1.262,82

180004         Chronisch      € 1.165,48   (Bron: NZa - tariefbeschikking gbggz 2017)

Het exacte bedrag dat PPKH bij einde van de behandeling bij uw zorgverzekeraar in rekening brengt is per verzekeraar verschillend (afhankelijk van de contract-criteria) en ligt tussen de 80% en 95% van het maximuntarief behorende bij uw zorgzwaarteproduct/prestatie. 

 Indien u naar onze praktijk wordt verwezen maar uit de intakefase blijkt dat wij u bij ons binnen de GBGGZ niet goed (genoeg) van dienst kunnen zijn en dat zorg elders voor u / uw hulpvraag meer passend is zullen wij u / uw verwijzer hierin adviseren en het zgn "onvolledig behandeltraject" bij ons afronden. Het maximum-tarief wat we volgens de Nza-tarieven hiervoor in rekening mogen brengen bij uw zorgverzekeraar is :

180005        Onvolledig behandeltraject     € 192,92 (maximumtarief)

Kiest u ervoor om uw behandeling binnen de gbggz zelf te betalen of valt uw hulpvraag niet onder de "verzekerde basispakketzorg" en wilt u toch een behandeling voor de ervaren klachten dan ontvangt u na elke behandelsessie een nota welke u binnen 30 dagen aan ons dient te voldoen. Ook hiervoor - het zgn Onverzekerd Product (OVP) geldt een maximum-tarief, te weten : 

Code

Prestatie

Maximumtarief

198300

OVP niet- basispakketzorg Consult

98,00

Momenteel hanteren wij bij PPKH voor het OVP een tarief van €95,00 per consult, welke dus geheel bij u in rekening wordt gebracht en u niet bij uw zorgverzekeraar kunt indienen.

 

Annuleert u uw afspraak niet langer dan 24 uur van te voren (telefonisch of via antwoordapperaat) of komt u zonder bericht niet naar uw afspraak dan brengt PPKH u €40,00 in rekening. U krijgt hiervoor een nota thuisgestuurd welke u binnen 30 dagen aan ons dient te voldoen. Deze kosten kunt u niet indienen bij uw zorgverzekeraar.

Verzuimt u vaker om uw afspraken na te komen zal uw behandelaar hier met u over in overleg gaan en afwegen of de behandeling op dat moment wel doorgezet moet worden of dat afronding de keuze wordt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-